EnergoTeam gumicsónak
Megjelent: 2007. április 23. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Egyik külföldi utazásom alkalmával, sikerült eljutnom az Atlanti Óceán partjára. Brest mellett, egy kis faluban él barátom Karcsi, akivel gyerekkorunkban együtt fedeztük fel a Duna rejtelmeit. Barátságunknak hosszú távolléte sem tudott véget vetni. Már több éve megnősült, egy francia lányt vett feleségül, és ebbe a kis faluba költözött. Kis horgászboltot nyitottak, és annyira felvirágoztatta az üzletet, hogy ma már egy szép bolt boldog tulajdonosa Meghívott egy közös horgászatra, szerette volna megmutatni a különbséget a dunaiés a tengeri horgászat között. Kétnapos horgászat után ránk zuhant egy viharzóna, az orkánerejű szél miatt nem lehetett kimenni a tengerre. Kihasználtuk az alkalmat egy környékbeli kirándulásra. Szerettem volna megnézni Brest-ben az egyik legnagyobb francia hadikikötőt. A kikötő szép volt, tele hadihajókkal, de a legnagyobbak kivételével egyik sem hagyta el a kikötőt. Ami a legérdekesebb az egész történetben, hogy a hatalmas hullámok ellenére, a gumicsónakokkal ki-be jártak a matrózok. Azt hiszem, ez volt az a pillanat, amikor elkezdtem hinni a gumicsónakok hasznosságában. Ma már hazánkban is számos gyártmány kapható, bár ezek minősége nem mindig éri el a kívánt színvonalat. Az EnergoTeam új gumicsónakjáról mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy ebbe a kategóriába tartozik. Az elektromos csónakmotorral történő tesztet a Diana tavon ejtettük meg, egy jó kis pontyozás keretében. Az összeszerelés kezdete előtt eltávolítottunk minden hegyes tárgyat a talajról, majd kiterítettük, és félig felpumpáltuk a csónakot. A csónak fenekén összeállítottuk a padlót – aminek összeszerelésétől tartottunk ugyan egy kicsit -, de szerencsére a leírás világos és egyértelmű volt. Behelyeztük az ülőkét, mely egyben merevítőként is szolgál Néhány percnyi pumpálás után, mind a négy légkamra megtelt levegővel, kezdődhetett a horgászat. Felszereltük az új EnergoTeam elektromos csónakmotort, melynek teljesítménye 54 lbs. A csónak stabil, négy légkamrájának köszönhetően biztonságos, és ezzel a motorral szerelve tavi horgászatra tökéletesen megfelel. Szlovákiában a Vág folyón történt tesztelésünk során kiderült, hogy aki folyóvízen szeretné használni a gumicsónakot, bátran rátehet egy 15 lóerős robbanómotort is. A tervezők semmit sem bíztak a véletlenre, a csónak nem csupán kiváló hidrodinamikai tulajdonságokkal rendelkezik, hanem erős és strapabíró, ráadásul jó minőségű anyagból készült. A fartükör kimerevítése meglepően erős, zavaró rezonanciát nem észleltünk. Stabilitása tökéletes, sőt, az erősebb motor használatával a csónak fordulékonyabb lett. Három méretben ( 3,20, 3,60 és 3,80 m ), alumínium padlóval és négy légkamrával készül minden modell. A két kisebb öt, míg a legnagyobb hat személy szállítására alkalmas. Terhelhetőségük 590 kg és 727 kg között változik. A 3,20 m-es változat motorteljesítménye maximálisan 10 LE, a két nagyobbé pedig 20 LE. Szélességük 151, 168 és 170 cm, súlyuk 60, 72 és 78 kg.

A Concourse Feeder botok
Megjelent: 2024. április 13. | Forrás: Pető Gábor | Tesztek

Az előző posztomban írtam, hogy a Concourse feeder botok megérnek egy külön írást is.  Talán bevezetés képpen érdemes megemlítenem, hogy elég régóta horgászom és mindig is nagyon kényes voltam a felszerelésemre – a barátaim szerint túlságosan is -. Különösen igaz ez a botokra és a hozzá passzoló orsókra. Hosszú évekbe telt mire összeraktam azt a felszerelést, amelyikkel bárhol, bármilyen körülmények között nyugodt szívvel le tudok ülni...

Radarozz! – Lucky Spear FF918-c
Megjelent: 2024. március 13. | Forrás: Heincz András | Tesztek

A nagyhalas és pergető horgászatban is előnyünkre válik, ha ismerjük a vizet, a benne rejlő akadókat, töréseket, halágyakat, mivel így tudhatjuk hol érdemes keresgélni vagy épp melyik helyet kerüljük el nagy ívben. A meder feltérképezésében nagy segítséget nyújtanak a mára már bárki által elérhető halradarok.  Határ a csillagos ég, szokták mondani, és ez igaz a radarokra is. Találunk néhány 10 ezer forintostól kezdve a sok milliós masináig,...

Wizard MXT Karbon - Megérkezett a legújabb pergető merítő széria
Megjelent: 2023. október 14. | Forrás: Őze Dániel | Tesztek

Egy igazán prémium kivitelű és kifejezetten praktikus pergető háló szortiment jelent meg a Wizard termékeink között, amely produktumot minden pergető horgász szívesen fogja használni, legyen szó csónakos vagy igazi cserkelő horgászatról. Az MXT Karbon merítőháló kifejezetten a ragadozóhalakhoz lett tervezve, és ehhez mérten kiváló minőségű anyagokból készült, hogy megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak. 3 féle méretben került...

MFF - A method feeder horgászok szúnyogriasztója!
Megjelent: 2023. június 10. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Érdekesen csenghet sokaknak a cím, hogy a feeder horgászoknak már külön szúnyogírtót is terveznek, viszont az a mondat is több horgásznál megragadhatott, hogy szúnyogírtós kézzel nem nyúlnak sokan az etetőanyaghoz, mivel a benne lévő vegyszer riasztóan hathat a halakra. Ezen kritérium megoldására jött létre az MFF - vegyszermentes szúnyogriasztó család! Az MFF szúnyogriasztó használatával távolról elkerülnek a szúrós kis ördögök, mert a...

CATMAGNET – Forradalmian új magyar találmány, mely megkönnyíti a harcsahorgászatot
Megjelent: 2022. december 29. | Forrás: Nieto Ramón | Tesztek

Nieto Ramón, szenvedélyes horgász vagyok. Talán négy-öt éves lehettem, amikor nagypapám megtanított horgászni. Emlékszem, hogy az első botjaimat együtt raktuk össze. Nádat szedtünk bottestnek, majd borosdugót faragtunk úszótestnek. Sosem felejtem el, ahogy izgatottan néztem a vizet órákon keresztül és teljesen elvarázsolt a halfogás rituáléja.  A harcsahorgászatnak megvan a maga szépsége, a fogásokon túl is. A horgászat iránti szeretetem...

Teszt: Szúnyogok elleni védelem egyszerűen és eredményesen
Megjelent: 2021. július 29. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A nyári horgász szezon egyik fontos eleme a szúnyogok elleni védekezés. A vízparton töltött perceket, órákat, estéket alaposan megkeseríthetik a szúnyogok jelenléte. De mit tehetünk ellenünk? Legújabb termékcsaládunk, az MFF márka kínálatában több opciót is kínálunk a vérszívó rovarok megfékezésére. Tesztünkben ezeket mutatjuk be. Az egyik legegyszerűbb és kézenfekvő védekezési módszer a szúnyogriasztó spray. A védelem létrehozásához csak...