Székely Zoltán2009. április 10.

Nagy nehezen beköszöntött a tavasz, kezdenek melegedni a vizek, ami azt eredményezi, hogy lassan megjön a halak étvágya. Így vannak evvel a pontyok is, bár ne számítsunk botvivős kapásokra.

A jó úszós felszerelés lényege a bot és az orsó egyensúlya, így fárasztja legkevésbé kezünket.

Az úszózás lelke természetesen az érzékeny úszó, mely a legfinomabb tavaszi kapásokat is jól mutatja.

Az úszós pontyozásnál a könnyű, de megbízható fékű, több dobos orsó, mint a Fighter Match 30-as, nélkülözhetetlen.

A vékony antenna éppen kapást jelez.

A nyolc fok körüli vízben óvatosak és finnyásak. Ezért lényegesebb, hogy igyekezzünk gyenge étvágyukat, gyanakodásukat a nyárinál sokkal finomabb készség összeállításával ellensúlyozni. Vegyük elő legérzékenyebb antennájú úszóinkat, az ólmozást alkalmazzuk osztottan, mégpedig a horog fölött csak egy piciny jelzőólmot nyomjunk a vékony, 14-18-as zsinórra. A horog mérete is kisebb legyen, mint nyáron, 10-estől 4-es méretig érdemes finomítani csalitól függően.

A Bream Match 3,90-es ideális tavaszi úszós bot.

Tavasszal érdemes többféle csalit magunkkal vinni, mert bizonytalan mire eszik a ponty.

A bot lehet akár gerincesebb keszegező bot is, mint például a Bream Match 390, melynek dobósúlya 5-25g. Rendkívüli rugalmassága és 14 darab jól elosztott gyűrűjének köszönhetően, nyílt vízen akár tízkilós pontyot is kivehetünk vele, ha olyan finom fékű orsó van rajta, mint a Fighter Match 30-as. A pótdobnak tavasszal különösen nagy jelentősége van, a gyors zsinórcserével ugyanis alkalmazkodni tudunk a környezeti viszonyokhoz és a kapások intenzitásához.

A bevágás jól sikerül, a gyűrűkön jól eloszlik a hal ereje, kezdetét veszi a fárasztás.

Az első burvány szép halat sejtet.

A pipáltatással végkép elvesszük a ponty erejét.

A merítés izgalmas pillanata, megvan végre!

A csalikról annyit, hogy ilyenkor többfélével lássuk el magunkat, mert nehezebb eltalálni az ízlésüket, mint nyáron. Iszaposabb területeken különösen jó szolgálatot tehetnek a lebegtetett pufik, de bármi szokványosat teszünk is a horogra, tűzzünk hozzá csontit, gilisztát, mert ilyenkor sokkal nagyobb a halak fehérjeigénye. Az etetéssel bánjuk csínyján éppen az étvágytalanságuk miatt, tényleg csak csalogató jellegű legyen. Pár marék csemegekukorica vagy néhány gombóc Tímár-féle pontymix bőven elég.

Mint tavasszal legtöbbször, szépen szájszélbe akadt.

Íme az első tavaszi aranyhasú, egy szép két és feles.

Kedvcsinálónak elmesélem képekben első sikeres tavaszi pontyozásomat, mikor is gyönyörű pikkelyesekre akadtam.

Kapcsolódó termékek:

ET Bream Match

Fighter Match

Pontyozó úszó

Carp Expert Sinking

Energofish magazinajánló

2017-04-25 | Forrás: Energo Team

Ismét itt az újabb Energofish Magazin, nézzük a tartalmat mit várhatunk. visszatekintünk a kiállításokra, egy tavaszi spiccbotos kárászozást is láthatunk a Tisza-tavon. Praktika sem marad el Halmos Mihály egy egyszerű trükköt mutat be arra, hogyan varázsolhatunk fehér csontiból sárgát. A játék előtt pedig nekiveselkedünk egy autónak, és teszteljük mit bír a Koós orsó bot és zsinór hármasa. Tartson most is velünk, a premier április16-án...

Elfelejtett Bányató

2017-04-18 | Forrás: Nagy Levente

Sokféle horgász létezik, mindenkinek más jelenti a kihívást, mindenki másban találja meg a szórakozási lehetőséget… Nekünk (Erdélyi Horgász) az jelenti a kihívást, szórakozási lehetőséget, ami éppen előttünk áll, amire éppen az adott szituációban lehetőségünk kínálkozik. Ha apró halas pályán horgászunk, akkor a darabszám, az összsúly, ami hajt előre, ha pontyos pálya van előttünk, akkor természetesen igyekszünk „nagyot"...

Streetfishing

2017-04-18 | Forrás: Halmos Mihály

Ha 2015-ben, a Wizard pergető botcsalád megjelenésekor nekem valaki azt mondta volna, hogy még a Wizard Drop Shot-nál is könnyebb, élvezhetőbb bot fog megjelenni a Wizard családon belül, alighanem hangosan felnevettem volna. Magam sem gondoltam, hogy az UL kategória legfelső határát súroló mércét fokozni lehet. A képlet úgy látszik csak nekem volt bonyolult. A tervezők ígéretes receptet húztak elő a fiókból és gondoltak egy merészet: végy egy...

Egyesületi vizeken

2017-04-12 | Forrás: Szabó Bence

Egy egyesületi víz, ahonnan nem lehet halat elvinni. Igen, egy egyesületi víz, ahonnan nem lehet halat elvinni. Megmondom őszintén, elsőre nekem is hihetetlennek tűnt mindez, hiszen az „egyesületi tó" és a „nem lehet halat elvinni" kifejezések csak a legritkább esetben szerepelnek egymás után. Jól tudjuk azonban, hogy a kivétel erősíti a szabályt! Ebben az írásban a kivételek egyikén történt horgászatomról olvashattok. Frankó Zoltán,...

Vadvízi bodorkák

2017-04-11 | Forrás: EnergoTeam

Ki ne szeretné a vad vizeket? Természetesen mi is keressük a hasonló lehetőségeket, most egy igazi vadvízi helyzetet egy modern módszerrel horgászik meg Benzár Zolt, aki gyönyörű bodorkákat varázsol ki egy meseszép környezetben lévő vízből. Tartson most is velünk, a premier április 12-én 20:00-kor kerül adásba, a Fishing and Hunting műsorán, az ismétlést pedig másnap április 13-án 12:30-as kezdettel láthatjuk. Természetesen csütörtök reggel már...

A nagyszerű method

2017-04-06 | Forrás: Halmos Mihály

A pontyhorgászatban alkalmazott végszerelékek ismertetésével foglalkozó sorozatunkban most egy kicsit elkanyarodunk a bojlis vonaltól, s az annyiak által kedvelt és eredményesen használt rövid előkés feeder technikát helyezzük nagyító alá. Igyekszünk most egy olyan általánosnak nevezhető method végszereléket részletesen bemutatni, amelynél megtalálható minden olyan modern kiegészítő, mely az eredményességet, a könnyű kezelhetőséget hivatott...