Székely Zoltán2009. április 10.

Nagy nehezen beköszöntött a tavasz, kezdenek melegedni a vizek, ami azt eredményezi, hogy lassan megjön a halak étvágya. Így vannak evvel a pontyok is, bár ne számítsunk botvivős kapásokra.

A jó úszós felszerelés lényege a bot és az orsó egyensúlya, így fárasztja legkevésbé kezünket.

Az úszózás lelke természetesen az érzékeny úszó, mely a legfinomabb tavaszi kapásokat is jól mutatja.

Az úszós pontyozásnál a könnyű, de megbízható fékű, több dobos orsó, mint a Fighter Match 30-as, nélkülözhetetlen.

A vékony antenna éppen kapást jelez.

A nyolc fok körüli vízben óvatosak és finnyásak. Ezért lényegesebb, hogy igyekezzünk gyenge étvágyukat, gyanakodásukat a nyárinál sokkal finomabb készség összeállításával ellensúlyozni. Vegyük elő legérzékenyebb antennájú úszóinkat, az ólmozást alkalmazzuk osztottan, mégpedig a horog fölött csak egy piciny jelzőólmot nyomjunk a vékony, 14-18-as zsinórra. A horog mérete is kisebb legyen, mint nyáron, 10-estől 4-es méretig érdemes finomítani csalitól függően.

A Bream Match 3,90-es ideális tavaszi úszós bot.

Tavasszal érdemes többféle csalit magunkkal vinni, mert bizonytalan mire eszik a ponty.

A bot lehet akár gerincesebb keszegező bot is, mint például a Bream Match 390, melynek dobósúlya 5-25g. Rendkívüli rugalmassága és 14 darab jól elosztott gyűrűjének köszönhetően, nyílt vízen akár tízkilós pontyot is kivehetünk vele, ha olyan finom fékű orsó van rajta, mint a Fighter Match 30-as. A pótdobnak tavasszal különösen nagy jelentősége van, a gyors zsinórcserével ugyanis alkalmazkodni tudunk a környezeti viszonyokhoz és a kapások intenzitásához.

A bevágás jól sikerül, a gyűrűkön jól eloszlik a hal ereje, kezdetét veszi a fárasztás.

Az első burvány szép halat sejtet.

A pipáltatással végkép elvesszük a ponty erejét.

A merítés izgalmas pillanata, megvan végre!

A csalikról annyit, hogy ilyenkor többfélével lássuk el magunkat, mert nehezebb eltalálni az ízlésüket, mint nyáron. Iszaposabb területeken különösen jó szolgálatot tehetnek a lebegtetett pufik, de bármi szokványosat teszünk is a horogra, tűzzünk hozzá csontit, gilisztát, mert ilyenkor sokkal nagyobb a halak fehérjeigénye. Az etetéssel bánjuk csínyján éppen az étvágytalanságuk miatt, tényleg csak csalogató jellegű legyen. Pár marék csemegekukorica vagy néhány gombóc Tímár-féle pontymix bőven elég.

Mint tavasszal legtöbbször, szépen szájszélbe akadt.

Íme az első tavaszi aranyhasú, egy szép két és feles.

Kedvcsinálónak elmesélem képekben első sikeres tavaszi pontyozásomat, mikor is gyönyörű pikkelyesekre akadtam.

Kapcsolódó termékek:

ET Bream Match

Fighter Match

Pontyozó úszó

Carp Expert Sinking

A Fókuszban a PVA termékek

2017-02-20 | Forrás: Halmos Mihály

A Fókuszban a PVA termékek c. írásunkban már megfogalmaztuk a PVA-k előnyét, fokozott jelentőségét a modern pontyhorgászatban. Használatuk óriási segítséget jelent a partközeli és a távoli helyek meghorgászásánál egyaránt. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy segítségükkel az etetési technikák óriásit fejlődtek. S mint azt tudjuk, a pontosan és precízen megvalósított etetési, csali felkínálási stratégia jelenti napjaink pontyhorgászatának...

Ahogyan mi láttuk: FeHoVa 2017

2017-02-15 | Forrás: Halmos Mihály

2016-02-15 Amennyire vártuk és készültünk rá, annyira gyorsan szaladt el az a négy nap, melyet az esztendő első és egyben legnagyobb horgászkiállításán tölthettünk. Bizonyára nem vagyunk egyedül a gondolattal, az annyiak által várt FeHoVa színvonalas programjaival, az ismert horgászok előadásaival, az óriás akváriumnál és a pergető medencénél kapott élményekkel csak úgy rohant velünk az idő. Csütörtökön és pénteken is érezhető volt a...

Vertikálisan – Salmo  Chubby Darter

Vertikálisan – Salmo Chubby Darter

2017-02-15 | Forrás: Nagy Levente

Egy megszállott horgász télen sem adja fel! A hideg ellenére is kimegy valamely közeli horgászvízre, kialakít néhány léket, beetet, majd egy kis szerencsével fog néhány keszeget és elégedett mosollyal hazamegy, ilyen a profi, hibátlan forgatókönyv. Ezek a finomszerelékes horgászok, az úszós a feeder technika, kedvelői. De mit tesznek a pergetőhorgászok, akik a pergetés megszállottjai? Legtöbben otthon maradnak és türelmetlenül várják a jég...

Energofish magazin, Február

2017-02-14 | Forrás: EnergoTeam

2017-01-19 Elérkeztünk az újabb magazinunkhoz. A mostani magazinban, megnézzük mi a helyzet a kormoránok háza táján, Szabó Bencével előkéket kötünk a tavaszi időszakra,  körbejárjuk a sötét etetőanyag előnyeit, és a tél utolsó pillanatait egy menyhalas pecával töltjük el, de közben ismét figyelünk egy picit a komfort érzetünkre is. A tavaszi időszakra pedig egy orsó tisztítási praktikával készülünk. A végén természetesen...

Bemutatjuk: Treznyák Tibor

2017-02-09 | Forrás: EnergoTeam

2017-01-19 Tibivel sokan találkozhattak már a Peca Plázában, a szakkiállítások Energofish standján, de ismerhetitek az Energofish Feeder Team-ből, vagy a Facebook oldalakról, online és offline cikkekből! Mi a foglalkozáod? Lassan 5 éve értékesítő kollégaként dolgozom a Pecapláza vecsési üzletében, emellett általam készített írásokkal is találkozhattok az írott és elektronikus horgász sajtókban is. Kor: Idén töltöttem a 30 évet...

Bemutatjuk:  Koós Ferenc

Bemutatjuk: Koós Ferenc

2017-02-07 | Forrás: EnergoTeam

Koós Ferenc évek óta izgalmas előadásokkal vár mindenkit a legnagyobb horgászkiállításon és harcsatáborokat tart a harcsafogás iránt érdeklődőknek, 2017-ben sem lesz ez másképpen! Most viszont mi kérdeztünk, kivételesen nem a harcsahorgászatról, hanem a harcsavadászról! Ikonikus kép :-) Mi a foglalkozáod? A foglalkozásom természetfilmes és professzionális harcsahorgász. Kor: 1958-ban születtem. Mióta horgászol, hogyan...