Halmos Mihály2017. szeptember 15.

Somogyország. Ezerarcú, festői szépségű dombvidék a Balaton és a Dráva ölelésében, ahová mindig jó visszatérni. A magamfajta kalandorok kihagyhatatlan Mekkája ez, ahol a somogyi vadvizek alkonyati-esti pontyozásai vésnek meseszép emlékeket a horgász-szívbe. Bizony, egy-egy rövid pontyos túra is komoly terápiaként hat, elmondhatatlanul jólesik kiszakadni ide, a nyüzsgő városok zúgó-búgó forgatagából. Ha tényleg létezik a fiatalság forrása, szerintem valahol itt kellene keresni…

Augusztus végi alkonyat Somogy megye pontyokban gazdag vadvizén

Már első pontyos kirándulásunk is a vártnál jobb fogásokkal kényeztetett el minket, óriási élményt jelentett a tíz kilón felüli egészséges pontyok megfogása, amelyek horoggal és horgásszal még vélhetően soha nem találkoztak. Társammal a szokásos egyetértésben állítottuk fel a következő portya programját: a kapitális halakra éjjel fogunk „vadászni".

A lebegő bojlihoz pontosan bemértük az előkére helyezett ólompaszta súlyát és pozícióját Egyszerű szerelékünk ólombetétes zsinórra húzott pasztaólomból állt

Nem volt kérdés, a halak szelektálását nagy csalikkal kívántuk elérni, a gyümölcsös bojli mellett óriás pelleteket is bevetettünk, s kíváncsian vártuk, melyikre lesz több kapásunk.

Ólomból 70 grammnál kisebb nem jöhetett szóba, a hosszasan kiterjedő sekély part menti sávot ezzel a mérettel jól át lehetett hidalni, éppen megfelelt a szükséges 90 méteres dobásokhoz.

A másik szereléken hatalmas oldódó fúrt pelletek várták a pontyokat

Kilencven méterre etetni csónak és behordási lehetőség hiányában csak kevés eszközzel lehet pontosan. Így került elő hát a parittya és az 5 librás spombos etetőbot.

Kilencven méterre etetni csónak és behordási lehetőség hiányában csak kevés eszközzel lehet pontosan. Így került elő hát a parittya. A nagy töltethez tökéletes volt az 5 librás Spod bot, mellyel biztonságosan megoldottuk a nagy távra való pontos etetést

Parittyázni nem lehet bármilyen bottal…

Az etetést naplemente előtt három órával végeztük el, semmit nem bízva a véletlenre – és persze később az éjszaka nyugalmát a ráetetéssel semmiképpen nem akartuk szétverni – 5 kilónyi kaját parittyáztunk be „lőtávolságra". A hallisztes alapba gyúrt bojli, felezett bojli, és minőségi – kukoricából, tigrismogyoróból álló – magmix képezte a terített asztal legjavát. Az etetőbotot eltettük, helyette a karcsú, 360-as 3,5 librás CXP Long Cast került kézbe.

E-sential rádiós jelzőm éjszakai üzemmódban várta az eseményeket fél kilenctől A karos swingerek kihagyhatatlanok, ha sok ejtős kapásra kell számítanunk

A távolságot tovább csökkentettem úgy, hogy az állványomat a vízben helyeztem el

A helyi adottságokat figyelembe véve egy-egy bottal kezdtük a horgászatot. A fejenként kettő szerelék csak útban lett volna az elnyúló fárasztások alatt, s elkerülve azt, hogy a magakasztott hal összeszedje a többi felszerelést, a legjobbnak láttuk, ha egy botot élesítünk be. Csónak hiányában a halakat pedig partig kell(ett) vezetni, sokszor combig vízben állva történt a fárasztás. A döntés később minket igazolt. Egyikőnk sem szeret halat veszíteni, pláne éjszaka szerelni…

Etetés után egy órával már ennek a szép tükrösnek örülhettem

Nem pontyosan viselkedett a hal… … a lebegő bojlit harcsa vette fel

A gyümölcsös pop-up csak a harcsának kellett, a legtöbb kapásunk az óriás pontyos pelletre volt. A lassú oldódás előnyeit most is megtapasztalhattam, nem kellett gyakori csali cserék miatt háborgatni az etetést.

Az esti nyugalomban zajló fárasztás varázsa Értük megéri ébren tölteni az éjszakát

Forrás: Halmos Mihály

5 tipp a téli, nagyhalas horgászatokhoz

2019-01-14 | Forrás: Szabó Bence

5 tipp a téli, nagyhalas horgászatokhoz A tél beköszöntével a horgászok többsége szögre akasztja a botzsákot, hiszen a nulla fokhoz egyre inkább közelítő hőmérséklet, az erős, sokszor viharos erejű szél, illetve a gyakorta hulló, különböző halmazállapotú csapadék komoly visszatartó erő tud lenni. Vannak azonban olyan fanatikusok is, akik még ilyenkor sem restek ellátogatni kedvenc tavuk partjára, bízva egy-egy nagytestű ponty megfogásban, mindezt...

Halak a füstben

2019-01-11 | Forrás: Halmos Mihály

Borókával bolondított bükkfa füstjén sülő pisztrángok mennyei illata járja át a kerthelységet. Nem gondoltam volna azelőtt, hogy a halfüstölés ennyire izgalmas tud lenni. Így télvíz idején semmihez sem hasonlítható hangulatot teremt kedvenc szivárványosaimból az ételkészítés. Nem állok nagy szakács hírében, így nem csoda, hogy az tetszik benne a legjobban, hogy a gyorsaságán és egyszerűségén túl valóban elronthatatlan az asztali halfüstölővel...

Színes és ízes aromapraktikák

2018-12-20 | Forrás: Szabó Bence

A különféle aromák kínálata már-már végeláthatatlannak tűnik, emiatt a horgászoknak nincsen könnyű dolguk, ha szeretnék a számukra megfelelő típust kiválasztani. Ez részben érthető is, hiszen a Benzár aromák hada 2018-ra rendkívül széles és igazán változatos lett, hála a folyamatos fejlesztéseknek. Összesen négyféle aromacsaláddal léptünk idén a piacra, amelyek úgy gondolom, hogy teljes egészében lefedik és maximálisan kielégítik a...

Salmo újdonságok a 2018-19-es évben

2018-12-05 | Forrás: Lukácsi Béla

A Salmo eddig is sok újdonsággal lepett meg bennünket évről évre. A fejlesztés természetesen nem áll meg, hiszen ott van a Salmo csalik megálmodója Piotr Piskorski, aki a legutóbbi évben sem tétlenkedett. Több apróbb fejlesztés mellett, talán az egyik legnagyobb dobás ebben az évben a Salmo Squarebill. Egyediesség és természetesen fogósság jellemzi a Salmo műcsalikat. A Salmo műcsalik legnagyobb népszerűségnek örvendő családja a Hornet, nem...

Téli horgászatokhoz öltözve

2018-12-05 | Forrás: Energo Team

A téli horgászatoknak megvan a maga varázsa, hiszen a leghidegebb napokon biztosan nem kell tumultustól tartanunk még az intenzíven telepített tavakon sem, így élvezhetjük a vízparti lét minden szépségét. Persze az előző állítás csak akkor állja meg a helyét, ha mindezt a megfelelő öltözetben tesszük, és nem arról szól a parton eltöltött néhány óra, hogy dideregve várjuk a kapást miközben a meleg szobára és a kandalló közelségére vágyunk....

Versenyeink – 2018 III. Feeder Klubcsapatok Országos Bajnoksága

2018-11-27 | Forrás: Szabó Bence

A feeder szakágban a Klubcsapatok Országos Bajnokságát 2016 óta rendezi meg a Mohosz, így az idei már a harmadik volt a sorban. Az első két évben egyaránt az előkelőnek semmiképp sem nevezhető tizenötödik helyen zártunk, így az idén mindenképpen javítani szerettünk volna. Ennek érdekében ez év januárjában meg is tudtuk erősíteni a csapatot, hiszen két válogatott horgásszal, Varsányi Miklóssal és Stál Gyulával, valamint egy feltörekvő...