Linea EFFE Vigor: belső értékek
Megjelent: 2014. április 04. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Az olasz Linea EFFE termékeivel egyre gyakrabban találkozhatunk a vízparton. A Vigor F névre hallgató orsócsalád 30-as tagját vettük górcső alá - ezúttal szó szerint. Darabjaira szedtük, hogy technikailag is értékeljük, milyen szerkezetet kapunk ezzel az orsóval.


Az orsó fémdobos, 4 csapágyas, hátsó fékes változat. Hajtókarja az orsó túloldaláról induló csavarral rögzül.


Ami azonnal és könnyedén eltávolítható, az a hajtókar és a pótdob. Soha ne kezdjünk el szétszedni egy orsót, ha nem áll rendelkezésünkre megfelelő méretű és minőségű szerszám, értem ezalatt leginkább a csavarhúzót és annak fejét.


A rotort rögzítő anya fordított menetes. Vigyázzunk, mert ha kicsit szorosabban van rátekerve, és nem egyértelmű merre kellene lazítani, irtózatosan rászoríthatjuk, ad absurdum, meg is szakíthatjuk a menetét.


A rotor elmozdításával bukkan elő az oldallap eltávolításához kicsavarandó két elrejtett csavar egyike. Két csavar jól hozzáférhető, de kettő normál esetben borítás alatt található. Ebből ez az egyik. Piros nyíllal jelöltük.


Már csak egy csavar tartja az oldallapot, de, hogy ehhez hozzáférjünk, ki el kell távolítani a hátsó féket. Először a gumiborítást fejtsük le óvatosan, nehogy beszakítsunk. Annyira egyébként nem gyenge.


A hátsó fék tekerő borítását egy nyitott bütykös gyűrű tartja a helyén. Ebből az ellentétes oldalakon elhelyezett apró nyílásokon csak a két bütyök látszik. Ezt a két bütyköt kell egyszerre benyomni, majd a műanyag fedelet hátrafelé óvatosan lehúzni.


Ha lejött a fék borítása, akkor válik szabaddá az út a nikkelezett dísz számára is. Ha ezt is sikerült lehúzni, láthatóvá válik a oldalát rögzítő utolsó csavar is!


Az oldallap eltávolítása után megnyugtató kép fogad. Nagyméretű csapágy támasztja a fogas tányért a vázhoz. A zsírmennyiségek hibátlanok, korróziónak oda nem illő dolognak nyoma sincs!


A csapágy zsírzása tökéletes, látszik, hogy ez a zsír sárgább, mint az orsó "saját" fehéres zsírja, bizonyára a csapágy gyártásakor került bele - nagyon helyesen. A csapágy illeszkedése tankönyvszerű


A meghajtó tányér belső oldalán is rendben vannak a kenőanyagok. Az alkatrész túloldalán is csapágyazott.


A tengely rögzítése kissé szokatlanul van megoldva. A belül látható csavar rögzít egy lemez alkatrészt, mely a tengelybe vájt két kis árkocskába illeszkedve tartja a megfelelő pozícióban a tengelyt.


A dobemelésért felelős alkatrészek. Itt szétszedve is látszik, hogy a két körkörös bemarásba hogyan kapaszkodik a leszorító elem.


A hátsó fék elemei is kicsavarhatók. Erős rugó felel a megfelelő előfeszítésért, és áttételesen azért is, hogy a beállított fékerő ne tudjon elmozdulni.


Előbukkan a három fékbetét és a rögzítő alátétek.


Nagyon figyeljünk az alátétek és a filcbetétek sorrendjére, ezen múlik, hogy ha életünk hala horogra akad, akkor hibátlan fékkel vehessük fel vele a harcot!


Az orsó abszolút nem bonyolult, jól átláthatók az alkatrészek.


A visszaforgás-gátló alatt, az agy belsejében találjuk meg a harmadik csapágyat. Jól láthatóan két peremes csavar tartja bent a helyén.


A visszaforgás-gátlója nem tűgörgős, cserébe viszont az egyszerűsége miatt valószínűleg örök életű darab lesz az orsóban.


A negyedik csapágyat a zsinórvezető görgő alatt fedezhetjük fel. Ez egy sarkalatos pont, itt fárasztás során komoly erők lépnek fel, abszolút jogos a csapágyazás!


A külső matricázása szolid és ízléses. Az alap sötét festéséről közelről derül ki, hogy apró flittereket is tartalmaz.


Az orsó talpára is került egy kis logo, ami nyilván csak használaton kívül látszik.


A Linea EFFE Vigor F 30-as orsó egy megbízható, jól összerakott, de nem túlbonyolított szerkezetnek tűnik. A csapágyak a két tengely mentét a legjobb helyeken találhatók, ahol a kopás nem megengedhető, és a finom futás feltételei megteremtődnek. A rotor forgásáért felelős csigatengely bronz, és a meghajtó fogaskerekek alu ötvözete is bizalmat gerjeszt. Anyag itt nincs kispórolva, nem a súly csökkentésére mentek rá, hanem a hosszú élettartamra és a megbízhatóságra. Az orsó ára elképesztően jó. Érdemes lecsekkolni a forgalmazó honlapján! Legközelebb már a vízparton teszteljük az orsót, és halas beszámolóval jelentkezünk!

Forrás: EnergoTeam

Teszt: Szúnyogok elleni védelem egyszerűen és eredményesen
Megjelent: 2021. július 29. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

A nyári horgász szezon egyik fontos eleme a szúnyogok elleni védekezés. A vízparton töltött perceket, órákat, estéket alaposan megkeseríthetik a szúnyogok jelenléte. De mit tehetünk ellenünk? Legújabb termékcsaládunk, az MFF márka kínálatában több opciót is kínálunk a vérszívó rovarok megfékezésére. Tesztünkben ezeket mutatjuk be. Az egyik legegyszerűbb és kézenfekvő védekezési módszer a szúnyogriasztó spray. A védelem létrehozásához csak...

Fókuszban: Wizard pergető táskák
Megjelent: 2021. június 18. | Forrás: Lukácsi Béla | Tesztek

A legújabb Wizard pergető táskának 3 praktikus változata van, amelyeknek mindegyiknek megvan a saját helye. Ezt járjuk most egy picit körbe, közben megnézzük mi is fér egy ilyen táskába. Mindhárom táska egyedi megoldásokat rejt, de van bennük közös vonás is. Természetesen a színűk megegyezik, illetve közös bennük az is, hogy egy masszív széles vállpánttal a vállunkra akaszthatjuk. Mindegyik táskán a vállpánt állítható, illetve akár le...

Melegebb kontra hidegebb vizi műcsali választás
Megjelent: 2021. május 17. | Forrás: Kocsis Péter Gábor | Tesztek

A vizek hőmérséklete befolyással van a halak életére. A ragadozó halak tekintetében sok esetben a megfelelő műcsali választásnál is figyelembe kell venni a meghorgászott víz hőmérsékletét. Az utóbbi hetekben volt szerencsém hidegebb és felmelegedő vizekben is tesztelni az L&K és Mann's műcsalijait. Az L&K Grub Hunter twister egy hagyományú twister formájú csali, amely a legkisebb méretében is könnyen életre kelthető a vízben. Színei fogósak, sós...

Orsókarbantartás otthon
Megjelent: 2020. december 27. | Forrás: Halmos Mihály | Tesztek

Felszereléseink rendszeres karbantartására óhatatlanul nagy szükség van év közben is. Kiemelt figyelmet kell, hogy fordítsunk orsóinkra, ha kell gondosan újra zsírozzuk őket újra. Nemcsak látható, de azonnal jól hallható is a különbség, ha kipucoljuk a zsinórvezető görgőt. Ne várjuk meg a karbantartások halogatásával azt a pontot, amikor már csak a csapágy, a tányérkerék, vagy a tengelycsere segít a problémán. A dob levételével már látható a...

Újdonság a method kosarak között
Megjelent: 2019. november 30. | Forrás: Szabó Bence | Tesztek

A method technika népszerűségének egyik kulcsa az egyszerűsége, hiszen az eredményes műveléséhez szükséges eszközök köre lényegesen szűkebb, mint a többi finomszerelékes módszer esetében. Vannak azonban olyan aprócikkek, kiegészítők, amelyek vonatkozásában kulcsfontosságú, hogy minden a helyén legyen. Ilyen például a kosár, hiszen mégiscsak ez a lelke a „töltögetős" stílusnak. Fontos, hogy olyan súlyú, méretű és bordázatú modellt válasszunk,...

Pergetés a Bokor Pro Spin JF orsóval
Megjelent: 2019. október 17. | Forrás: Bokor Károly | Tesztek

A nyár végére kézbe kaphattam az új pergető orsómat. Így már egy kis idő távlatából, a folyamatos használat utáni tapasztalatokról és a halas eredményekről is beszámolhatok. Az elején, kezdeném, megszületett tehát a család Pro Spin JF. 4000 – es, és a 2000 –es méretű pergető orsója. A termékcsaládra jellemző, szokásos színekbe, a fekete és az aranysárga harmóniájába lett ez a darab is öltöztetve. Az újdonság az ugyan ilyen...