Linea EFFE Vigor: belső értékek
Megjelent: 2014. április 04. | Forrás: EnergoTeam | Tesztek

Az olasz Linea EFFE termékeivel egyre gyakrabban találkozhatunk a vízparton. A Vigor F névre hallgató orsócsalád 30-as tagját vettük górcső alá - ezúttal szó szerint. Darabjaira szedtük, hogy technikailag is értékeljük, milyen szerkezetet kapunk ezzel az orsóval.


Az orsó fémdobos, 4 csapágyas, hátsó fékes változat. Hajtókarja az orsó túloldaláról induló csavarral rögzül.


Ami azonnal és könnyedén eltávolítható, az a hajtókar és a pótdob. Soha ne kezdjünk el szétszedni egy orsót, ha nem áll rendelkezésünkre megfelelő méretű és minőségű szerszám, értem ezalatt leginkább a csavarhúzót és annak fejét.


A rotort rögzítő anya fordított menetes. Vigyázzunk, mert ha kicsit szorosabban van rátekerve, és nem egyértelmű merre kellene lazítani, irtózatosan rászoríthatjuk, ad absurdum, meg is szakíthatjuk a menetét.


A rotor elmozdításával bukkan elő az oldallap eltávolításához kicsavarandó két elrejtett csavar egyike. Két csavar jól hozzáférhető, de kettő normál esetben borítás alatt található. Ebből ez az egyik. Piros nyíllal jelöltük.


Már csak egy csavar tartja az oldallapot, de, hogy ehhez hozzáférjünk, ki el kell távolítani a hátsó féket. Először a gumiborítást fejtsük le óvatosan, nehogy beszakítsunk. Annyira egyébként nem gyenge.


A hátsó fék tekerő borítását egy nyitott bütykös gyűrű tartja a helyén. Ebből az ellentétes oldalakon elhelyezett apró nyílásokon csak a két bütyök látszik. Ezt a két bütyköt kell egyszerre benyomni, majd a műanyag fedelet hátrafelé óvatosan lehúzni.


Ha lejött a fék borítása, akkor válik szabaddá az út a nikkelezett dísz számára is. Ha ezt is sikerült lehúzni, láthatóvá válik a oldalát rögzítő utolsó csavar is!


Az oldallap eltávolítása után megnyugtató kép fogad. Nagyméretű csapágy támasztja a fogas tányért a vázhoz. A zsírmennyiségek hibátlanok, korróziónak oda nem illő dolognak nyoma sincs!


A csapágy zsírzása tökéletes, látszik, hogy ez a zsír sárgább, mint az orsó "saját" fehéres zsírja, bizonyára a csapágy gyártásakor került bele - nagyon helyesen. A csapágy illeszkedése tankönyvszerű


A meghajtó tányér belső oldalán is rendben vannak a kenőanyagok. Az alkatrész túloldalán is csapágyazott.


A tengely rögzítése kissé szokatlanul van megoldva. A belül látható csavar rögzít egy lemez alkatrészt, mely a tengelybe vájt két kis árkocskába illeszkedve tartja a megfelelő pozícióban a tengelyt.


A dobemelésért felelős alkatrészek. Itt szétszedve is látszik, hogy a két körkörös bemarásba hogyan kapaszkodik a leszorító elem.


A hátsó fék elemei is kicsavarhatók. Erős rugó felel a megfelelő előfeszítésért, és áttételesen azért is, hogy a beállított fékerő ne tudjon elmozdulni.


Előbukkan a három fékbetét és a rögzítő alátétek.


Nagyon figyeljünk az alátétek és a filcbetétek sorrendjére, ezen múlik, hogy ha életünk hala horogra akad, akkor hibátlan fékkel vehessük fel vele a harcot!


Az orsó abszolút nem bonyolult, jól átláthatók az alkatrészek.


A visszaforgás-gátló alatt, az agy belsejében találjuk meg a harmadik csapágyat. Jól láthatóan két peremes csavar tartja bent a helyén.


A visszaforgás-gátlója nem tűgörgős, cserébe viszont az egyszerűsége miatt valószínűleg örök életű darab lesz az orsóban.


A negyedik csapágyat a zsinórvezető görgő alatt fedezhetjük fel. Ez egy sarkalatos pont, itt fárasztás során komoly erők lépnek fel, abszolút jogos a csapágyazás!


A külső matricázása szolid és ízléses. Az alap sötét festéséről közelről derül ki, hogy apró flittereket is tartalmaz.


Az orsó talpára is került egy kis logo, ami nyilván csak használaton kívül látszik.


A Linea EFFE Vigor F 30-as orsó egy megbízható, jól összerakott, de nem túlbonyolított szerkezetnek tűnik. A csapágyak a két tengely mentét a legjobb helyeken találhatók, ahol a kopás nem megengedhető, és a finom futás feltételei megteremtődnek. A rotor forgásáért felelős csigatengely bronz, és a meghajtó fogaskerekek alu ötvözete is bizalmat gerjeszt. Anyag itt nincs kispórolva, nem a súly csökkentésére mentek rá, hanem a hosszú élettartamra és a megbízhatóságra. Az orsó ára elképesztően jó. Érdemes lecsekkolni a forgalmazó honlapján! Legközelebb már a vízparton teszteljük az orsót, és halas beszámolóval jelentkezünk!

Forrás: EnergoTeam

Wizard Spin Blade - megújultak a pengék!
Megjelent: 2024. május 25. | Forrás: Lukácsi Béla | Tesztek

A horgászat fejlődése során, vannak olyan dolgok, amelyek soha nem mennek ki a divatból. Ha egyszerűen csak jó valami, akkor ahhoz nem kell sok mindenben hozzányúlni. Így történt ez az L&K botokkal is, amelyek minimális ráncfelvarrás után Wizard ruhába öltöztek. Régi kedvenc, új köntösben. Nem titok, hogy az egyik legkiválóbb és legendásnak mondható széria a Spin Blade, nem véletlenül, hiszen eleve olyan bot került ki Lukácsi Béla kezei közül,...

Wizard tesztek és a csukák
Megjelent: 2024. május 11. | Forrás: Bokor Károly | Tesztek

Kellemes gond olyan felkérést kapni, ami elsősorban horgászatból áll. Különösen jól esik a teljesítése, ha csukapergetéssel függ össze a feladat. A dolgok közepébe vágva, a számomra kedves, lassan tíz éve használt és sokat bizonyított Bokor Spin pergető botok, és a két különböző spicctaggal rendelkező Pro Spin pálcák is „beházasodtak” a Wizard termékcsaládba. Az új színt kapott megjelenés mellett, ez mindenki számára kiderülhet a pergetőbotok...

Megújult PVA hálók a Carp Expert kínálatában
Megjelent: 2024. május 01. | Forrás: Szabó Attila | Tesztek

A PVA termékek már nem új keletű dolgok a pontyhorgászatban, hiszen viszonylag régóta jelen vannak a piacon. A kis mennyiségű, koncentrált etetés hatékonysága, és létjogosultsága egyáltalán nem kopott az évek során, sőt, népszerűsége jelentősen megnőtt a hazai horgászok körében is. A Carp Expert termékek között is régóta megtalálhatóak voltak ezek a kiegészítők, azonban úgy gondoltuk, hogy ideje ezeket korszerűsíteni, és kihasználni a folyamatosan...

A Concourse Feeder botok
Megjelent: 2024. április 13. | Forrás: Pető Gábor | Tesztek

Az előző posztomban írtam, hogy a Concourse feeder botok megérnek egy külön írást is.  Talán bevezetés képpen érdemes megemlítenem, hogy elég régóta horgászom és mindig is nagyon kényes voltam a felszerelésemre – a barátaim szerint túlságosan is -. Különösen igaz ez a botokra és a hozzá passzoló orsókra. Hosszú évekbe telt mire összeraktam azt a felszerelést, amelyikkel bárhol, bármilyen körülmények között nyugodt szívvel le tudok ülni...

Radarozz! – Lucky Spear FF918-c
Megjelent: 2024. március 13. | Forrás: Heincz András | Tesztek

A nagyhalas és pergető horgászatban is előnyünkre válik, ha ismerjük a vizet, a benne rejlő akadókat, töréseket, halágyakat, mivel így tudhatjuk hol érdemes keresgélni vagy épp melyik helyet kerüljük el nagy ívben. A meder feltérképezésében nagy segítséget nyújtanak a mára már bárki által elérhető halradarok.  Határ a csillagos ég, szokták mondani, és ez igaz a radarokra is. Találunk néhány 10 ezer forintostól kezdve a sok milliós masináig,...

Wizard MXT Karbon - Megérkezett a legújabb pergető merítő széria
Megjelent: 2023. október 14. | Forrás: Őze Dániel | Tesztek

Egy igazán prémium kivitelű és kifejezetten praktikus pergető háló szortiment jelent meg a Wizard termékeink között, amely produktumot minden pergető horgász szívesen fogja használni, legyen szó csónakos vagy igazi cserkelő horgászatról. Az MXT Karbon merítőháló kifejezetten a ragadozóhalakhoz lett tervezve, és ehhez mérten kiváló minőségű anyagokból készült, hogy megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak. 3 féle méretben került...